Send this free eCard
MyCartopia.com Click here to get one

Send this free eCard
MyCartopia.com Click here to get one

4eVer_Followers...

Powered By Blogger

May 11, 2010

Merana diri kerna terlalu cintakan dia.....

...hmm,,jadikanlah semua nie
sbgai iktibar yee bgi cape2 yg msih 
remaje,dn bru2 nk mndalami 
apa itu cinta........
(buta hati kerna cinta,??)
selamilh kisah ini>>>


MELAKA: Akibat panahan cinta dan disogokkan
 dengan kemewahan, 
seorang remaja menjadi buta hati hingga
 terlalu setia dan 
taksub kepada teman lelakinya biarpun 
sering dipukul lelaki 
terbabit termasuk disepak sesuka hati 
hingga mengalami kecederaan teruk.
Kemuncaknya, gadis berusia 17 terbabit 
yang dikenali sebagai Lisa (bukan nama sebenar)
 bertindak nekad membunuh diri dengan
 menelan puluhan pil, tetapi bernasib baik
 apabila doktor menyelamatkannya selepas 
ditemui dalam keadaan separuh nyawa
 oleh rakannya 
di dalam bilik rumah sewa mereka di Bachang,
 28 April lalu.
Menceritakan semula kejadian mengejutkan itu,
 rakan mangsa dikenali sebagai El berusia 22 tahun, 
berkata dia difahamkan mangsa baru berkenalan
 dengan teman lelakinya sebulan lalu sebelum 
bersetuju keluar bersama.
Katanya, sejak awal perkenalan, dia melihat 
tiada keserasian antara mereka kerana 
masing-masing berbeza tingkah laku.
Lisa ini agak degil orangnya manakala
 teman lelakinya kuat cemburu. 
Sebetulnya kami baru kenal kira-kira dua minggu 
melalui bekas teman lelaki saya yang
 mengenalinya melalui laman web.
Sejak itu, kami sering keluar bersama 
termasuk lepak di pusat hiburan dan karaoke 
di pusat bandar mahupun Ayer Keroh.
Malam pertama keluar bersama, saya lihat 
beberapa kali Lisa bertengkar dengan
 teman lelakinya, namun teman lelakinya 
pandai memujuk apabila memberikan 
wang untuk kegunaannya, katanya.
El berkata, Lisa sebelum ini pernah
 menumpang di rumah kakaknya,
 namun melarikan diri kerana tidak sanggup 
menyara mereka.
Dia menyewa bersama teman lelakinya
 di Ayer Keroh dan baru seminggu
 saya dapat tahu mereka bergaduh.
 Lisa sendiri telefon saya kira-kira jam 10 malam
 sambil menangis dan meminta segera menjenguknya.
Saya lihat dia mengalami lebam pada mata kiri 
dan mengadu ditendang kekasihnya di kepala,
 dada dan perut.
Kerana kasihan saya ajak duduk bersama
 dan lebih pelik teman lelakinya berada
 di rumah ketika itu beriya-iya merayu tidak 
ditinggalkan kerana menyesal dengan
 perbuatannya dan Lisa seperti memaafkannya, katanya.
Katanya, dia membawa Lisa ke Hospital Melaka (HM)
 untuk rawatan dan doktor mengarahkan
 satu laporan polis dibuat.
Dua hari Lisa ditahan di hospital sebelum
 saya bawanya balik ke rumah sewa di Bachang. 
Saya berpesan kepada rakan serumah melihat
 Lisa di bilik kerana saya keluar menghantar rakan.
Ketika itu, saya lihat dia masih lagi berbalas 
sistem pesanan ringkas (SMS) dengan 
teman lelakinya itu, namun keadaannya
 dilihat agak kusut, katanya.
El berkata, rakan serumah terkejut 
apabila mendapati Lisa cuba membunuh diri
 dengan menelan semua ubat diberikan doktor
 dan menelefonnya untuk memberitahu 
perkara berkenaan.
Sumber : Harian Metro












....p/s~ hmm...jgn kerana cinta,
diri kita yang terseksa yepp!! 
T_T


No comments:

Post a Comment